BUGINA - Popis a historie


Základní technické parametry (aktuální):

Motor: Škoda Favorit, objem 1289 ccm, karburátor Lada, sportovní úpravy, vačka 280°/280°
Převodovka: 4-stupňová Škoda, stálý převod 4,44, uzávěrka diferenciálu vlastní konstrukce
Přední náprava: Trabant s listovým perem, kotoučové brzdy Fiat 125
Zadní náprava: kyvadlová Škoda, čtyřpístkové kotoučové brzdy Škoda 130

Historie vzniku:

Se stavbou jsme začali někde kolem roku 1996. Podařilo se nám obstarat spoustu starších dílů, ze kterých se podařilo zrenovovat a poskládat motor s převodovkou. Motor byl Škoda 100 v sériové verzi, objem 998cccm, s jednospádovým karburátorem Jikov 32BS. Převodovka Š100 4-stupňová se stálým převodem 4,44. Jelikož jsme chtěli dosáhnou lepšího rozložení hmotnosti, je motor otočen o 180st. oproti sériové verzi. Aby potom převodovka fungovala správně, bylo nutné otočit uvnitř převodovky celý diferenciál.
Brzdy byly bubnové, originál podle typu náprav, dvouokruhové se společnou pumpou. Přední náprava byla kompletní z Trabanta, zadní náprava kyvadlová Š100.
Chladič je umístěn vpředu jako náporový bez ventilátoru. Nádrž byla původně nahoře nad motorem za sedadlem. Mělo to výhodu, že při poruše čerpadla se přepojila hadička a palivo natékalo do karburátoru samospádem. Kvůli bezpečnosti se ale později nádrž přesunula do zadní části dolů.


Obr2 Obr3

Sedadlo bylo z Golfa I, sportovní volant Škoda. Přístrojová deska byla původně sdružená ze Š100, později vlastní výroba. Obsahovala otáčkoměr, rychloměr, teploměr vody a oleje, tlakoměr oleje, voltmetr a ampérmetr dobíjení a sdružený přístroj s kontrolkami.
Pneumatiky byly vpředu 155/13, vzadu 175/14. Vzorek zadních pneu byl prořezán do šípovitého tvaru kvůli zlepšení záběru v terénu.
Spodní nosný rošt je svařen z lešenářských trubek, vrchní rám pak z topenářských 3/4 trubek.

Obr3